Nieuws

In opdracht van de Gemeente Rotterdam voert DoubleSense het onderhoud uit van de circa 1700 lichtwegwijzers in Rotterdam, Rozenburg, Hoogvliet, Pernis en Hoek van Holland. Lichtwegwijzers zijn intern verlichte blauwe pijlvormige wegwijzers die zijn gemonteerd aan masten. Om een beeld te krijgen van de huidige onderhoudssituatie wordt eerst een schouw van alle lichtwegwijzers uitgevoerd. Er wordt in kaart gebracht welke lichtwegwijzers defect zijn en wat de oorzaak is. Vervolgens worden alle storingen aangepakt. Oude defecte
DoubleSense en Traffic IT Services zijn toegetreden tot de raamovereenkomst fiets- en voetgangersgegevens van het NDW (Nationale Databank Wegverkeersgegevens). In NDW werken 19 overheden samen aan het inwinnen, opslaan en distribueren van wegverkeersgegevens. Deze gegevens worden gebruikt verkeersmanagement, verkeersinformatie en verkeerskundige analyses. In totaal maken 13 partijen deel uit van de Raamovereenkomst fiets- en voetgangersgegevens. Op 5 november 2019 werd de raamovereenkomst door alle partijen getekend bij het NDW in Utrecht.
DB4IoT is een razendsnel verkeerskundig analyseplatform dat speciaal gebouwd is voor ‘the internet of moving things’. DB4IoT is speciaal gericht op verkeerskundigen, beleidsmakers, ingenieurs en analisten en werkt met vrijwel alle datasets. DB4IoT maakt standaard gebruik CBS-gegevens en van INRIX floating car data (FCD). DB4IoT kan eenvoudig worden uitgebreid met uw eigen dataset(s) of datasets van derden, zodat beleid kan worden bepaald op basis van feiten. Traffic IT Services is reseller van DB4IoT in Nederland.
In 2019 voert DoubleSense een project in opdracht van de gemeente Leiden uit om nieuwe dynamische parkeerbewegwijzering te plaatsen op een aantal locaties in de Leidse binnenstad. De wegwijzers worden geplaatst door van Rens Mobiliteit, waarna DoubleSense zal gaan zorgen voor de installatie van het parkeerbewegwijzeringssysteem.
In 2019 heeft DoubleSense een 3,6 meter hoogtedetectiesysteem voor de Maastunnel in Rotterdam ontwikkeld, geleverd en geïnstalleerd in samenwerking met Albar Industrie en van Rens Mobiliteit. Dit systeem zorgt er voor dat voertuigen hoger dan 3,6 meter op vier locaties worden gedetecteerd en via diverse signaalgevers automatisch worden omgeleid via de verkeerspleinen aan de noordzijde en de zuidzijde van de Maastunnel. Op deze manier wordt schade aan de viaducten en de bijbehorende congestie voorkomen.
Schuiven naar boven